torsdag 15 april 2010

Föreläsning

Idag var det först möte på habiliteringen och sedan körde mannen mig direkt till universitetsområdet där jag skulle invigningstala på en arbetsmarknadsdag. Var obehagligt nervös inför uppgiften. Inte för att tala inför publik, utan för att jag inte skulle ha lagt upp presentationen på ett bra sätt.

Satt igår ikväll till kl 22.30 och finslipade och ändrade om. Ganska sent påkommet... Var på plats på universitetet i verkligt god tid innan min föreläsning. Så gick ändå allt väldigt bra. Det är så typiskt. Det är inte första gången det händer. Att jag blir stressad och nervös inför att jag ska föreläsa och så går det ändå galant. Följer sällan de ihopsatta (och ibland) inövade replikerna, utan det blir ofta mer spontant - vilket nog är en anledning till att det brukar komma fram i vart fall någon eller några och tacka för en bra och personlig föreläsning.

Denna gången var temat för min föreläsning "Mångfald i praktiken". Det känns verkligen så oerhört tacksamt att få föreläsa inom detta området. Som att försöka lära ut för andra hur de ska tänka och agera för att inkludera bl a barn med särskilda behov. Så finns också dottern nästan alltid med på bild någonstans på mina presentationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar