lördag 17 april 2010

En fixarhelg

Har fått tillbaka mina eksem på händerna. Det svider och kliar. Så himla typiskt. Borde kanske boka en tid på vårdcentralen, men det tar emot. Det känns som om det är tillräckligt med besök inom sjukvården med dottern. Orkar inte ta mig dit själv också. Har i vart fall varit på Apoteket idag och köpt någon receptfri salva. Förhoppningsvis hjälper den något i vart fall. Ska ändå med dottern till BVC om en vecka eller två och om eksemen är kvar så kan jag prata med distriktssköterskan när jag ändå är där.

Dottern är hos sin stödfamilj och med svärmor på plats blir det lite tid över för mig och mannen att både fixa och sova. Mannen har precis kommit ner efter att ha sovit i 2,5 timmar. Jag undrar om han inser hur länge han faktiskt har sovit... Det är inte alls likt honom att sova så mycket mitt på dagen - och dessutom frivilligt! Han behövde verkligen mer sömn och förhoppningsvis har han nu kommit i kapp något i vart fall.

Från början hade vi tänkt ta en tur allihop in till stan och fikat eller så, men vädret gör en verkligen inte alls frestad att vistas utomhus. Mulet och jämngrått. Ser en liten liten blå fläck på himlen, men de tjocka grå molnen gör sitt bästa för att täcka hålet i molntäcket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar