torsdag 22 april 2010

Mörka ringar

Minstingen vaknade halv fyra i morse. Det är tidigt. På tok för tidigt. Sedan skrek hon i en timma. Hon tyckte antagligen att jag var världens sämsta mamma som inte kunde tänka mig att bära ner henne och ge henne välling. Som tur var somnade hon till slut om och sov en timma till. Halv sex är ändå ganska okej - även om hon gärna fått sova en timma till.

Ringarna under ögonen blir mörkare och mörkare. Förhoppningsvis blir det i vart fall lite bättre med sömn i helgen. Känns som om jag håller mig vaken om dagarna med hjälp av stora mängder svart te och snabba kolhydrater. Antagligen inte världens bästa bantningskur...

Hade en vag plan att jobba lite ikväll... Behöver få ihop några fler timmar. Kan väl säga som så att det gick sådär. Inte en chans att jag skulle orka prestera något vettigt nu!

I morgon är planen att försöka hinna fixa så mycket som möjligt efter att minstingen är lagd och innan dottern ska lägga sig. Då har vi assistent här, så det skulle vara i vart fall möjligt. Sedan ska jag lägga mig och hålla tummarna hårt för att inte dottern vaknar alltför många gånger innan mannen kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar